Categories
Genel

İyi bir reklam nasıl olmalıdır kısaca?

Etkili, doğru ve iyi bir reklam için kısaca en önemli kriter, bütçeyi sistemli bir şekilde kullanarak hedef kitleye hitap etmektir. Reklam nasıl yapılır dendiğinde, bütçeyi en iyi şekilde kullanarak, çarpıcı ve dikkat çekici tasarımlarla hedef kitlenin ihtiyacına cevap verip, akılda kalarak cevabı verilebilir.

Tüketicinin yani hedef kitlenin talepleri değerlendirilerek bu talepler doğrultusunda düzenlemelere gidilerek etkili reklama ulaşılabilir. Bunun için de çeşitli animasyon, etkileyici müzik, resim ses ve efektlerden de yardım alınabilir. Günümüzde markalar pek çok reklamda daha çok akılda kalması ve etkili olması için, sevilen sanatçıları da reklamlarda oynattığını görüyoruz. Önemli olan dikkat çekmek ve akılda kalabilmek ve ikna etmektir.

İyi bir reklam nasıl olmalıdır kısaca?

  • Hedef belirleyin: Yaptığınız iş her ne olursa olsun mutlaka bir hedefiniz olsun. İster marka, ister hizmet olsun, hedef belirleyerek başladığınızda amacınıza ulaşmak için doğru adımları atarsınız. Reklam yapmadaki asıl amacınız imaj yaratmak mı, akılda kalmak mı, satışınızı yükseltmek mi yoksa marka bilinirliğini sağlamak mı? Bu sorulara cevap bulup emin adımlarla ilerlemelisiniz.
  • Dikkat çekici bir başlık oluşturun: İlgi ve dikkat çekici reklam başlıkları her zaman daha fazla tıklanma oranına sahiptir. Başlığınız hedef kitlenizi reklama çekecektir. Seçtiğiniz başlıkla uyumlu reklam içeriği hazırlamaya özen gösterin.
  • Reklamın yayımlandığı saat ve tarih bile önemlidir: Yapılan araştırmalara göre insanlar sosyal medyada belli aralıklarla zaman geçiyor. Reklamın hedef kitle üzerinde etkili olabilmesi için ilgili kanalların çok kullanıldığı tarih ve zaman aralıklarının belirlenmesi faydalı olacaktır.
  • Tüketicinin ilgisini çeken içerikler oluşturun: sosyal medyada her gün yeni bir trend çıkıyor. Bunları yakından takip edip hedef kitleye uygun ilgi çekici içerikler oluşturmalısınız.
  • Geri bildirimleri dikkate alın: Tüketicilerden gelen olumlu ve olumsuz geri bildirimlere önem verin. Olumsuz olanları düzeltmek için çaba gösterin.

 

Bir önceki yazımız olan Reklam için ne yapmalı? başlıklı makalemizde Açık reklam ne demek?, Ne İçi reklam yapılmalı ve Reklam hakkında bilgiler verilmektedir.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir