Reklamın genel özellikleri nelerdir?
Reklam, pazarlamanın dört bileşeninden biri olan tutundurmanın içinde yer alır. Pazarlamanın diğer bileşenleri ürün, fiyatlandırma ve dağıtımdır.
Günümüzde Philip Kotler sayesinde Satışa dayalı anlayışı (ürün-fiyat-yer-tanıtım), Kotler’in müşteriye odaklı anlayışı, 4C’ye (müşteri için değeri-müşteriye maliyeti-kolaylık-iletişim) kaymıştır.
Reklam, pazarlama ağı içinde belki de en geniş yere sahiptir. Ürünün doğumundan pazara sürülmesine kadar olan süreçte önemli rol oynar. Ürüne aşinalık kazandırılması, tanıtılması ve kullandırılması amaçlarını güder ancak ürün odaklı olması şart değildir. Reklam, markaya değer katmak, markayı konumlandırmak, marka farkındalığı yaratmak, kurumsal olarak izlenim, imaj ve itibar oluşturulmasına yardımcı olmak adına da kullanılabilir
İyi bir reklamın özellikleri;
- İlgi çekici,
- Şaşırtıcı,
- Özgün,
- Duyguları harekete geçiren,
- Bir kere kullanmaya yönlendirici,
- Müşteri-marka arasındaki ilişkiyi müşterinin istek ve ihtiyaçlarına göre yönlendirmeyi hedefleyen şeklinde sıralanabilir.
- Reklamın yaratıcı ve ticari olmak üzere iki yönü vardır.
Bir önceki yazımız olan Reklamın etkileri nelerdir? başlıklı makalemizde Reklam gerekli midir?, Reklam işlevi ve etkileri nelerdir? ve Reklamın etkileri hakkında bilgiler verilmektedir.