Reklam nedir özet?
İnsanları belirli bir düşünceye yöneltmek, bir ürün, hizmet, fikir ve kuruluş hakkında bilgi vermek, hedef kitlenin dikkatini çekerek bir tutum benimsemelerini sağlamak ya da görüşlerini değiştirmek amacı ile oluşturulan görsel, işitsel ve yazılı çalışmaların bütününe reklam denir. İnsanlık, tarih boyunca sinema, televizyon, radyo, gazete, dergi, ilan tahtası ve internet gibi çeşitli iletişim kanalları ile satış ve pazarlama stratejileri geliştirmiş, ürün ve hizmetlerini hedef kitleye duyurmuştur.
Reklamın asıl gayesi, var olan hedef kitleyi korurken yelpazeyi genişleterek söz konusu ürün ve hizmeti özgün bir üslup ile sunmak ve daima iyi bir seviyede tutmaktır. Reklamcılık, markanın itibarını ve değerini sarsmadan, görsel ve işitsel uyarıcılar ile algıda seçicilik yaratmaktır. Bu bağlamdan yola çıkarak bir reklamın kaliteli olması için; özgün, şaşırtıcı ve dikkat çekiciliği ile hedef kitlenin istek ve duygularını harekete geçirebilir nitelik taşıması ve ürün veya hizmeti ihtiyaç olarak nitelendirerek yararlanmaya teşvik etmesi gerekir. Beraberinde, markaya ticari itibar kazandırması, merak uyandırıcı ve cezbedici olması gibi özellikleri de bünyesinde barındırması gerekir. Reklamların, tanıtım ve satışı artırma hedeflerinin yanında ürünü ya da hizmeti hedef kitlenin zihinlerine kazımak gibi yan hedefleri vardır. Hedef kitlenin reklam içeriğindeki her detayı merak etmesi, ilgili vaatlere inanması ve denemek istemesi için reklamın; duyar, mizah, neşe, hüzün, şaşkınlık gibi pek çok farklı duyguya hitap etmesi büyük önem taşır.
Bir önceki yazımız olan Reklam nedir neden yapılır? başlıklı makalemizde Reklam neden yapılır?, Reklam nedir ve Reklam nedir neden yapılır? hakkında bilgiler verilmektedir.