Categories
Genel

Televizyon reklamı nasıl yapılır?

Televizyon reklamı için karar verdiniz, tanıtımlar için bir bütçe ayırdınız ve ajansınızı tespit ettiniz. Zaten bu tip işleri yapan bir şirketse, daha önceden çalıştığı ajansla yeni planını konuşur ve onunla çalışır. Ama ilk defa böyle bir tanıtım hazırlayacaksanız bu işin altından kalkabilecek ve daha önce televizyonlarla çalışmış bir şirket bulmalısınız.

1) Brief Tesbiti

Ajans belirlendikten sonra, televizyon reklamı ile ilgili çalışacak olan ajansa brief verilir… Brief kısaca ihtiyaç demektir. Daha geniş bir anlatımla; bu mecranın maksat ve hedeflerinin kısa ve öz olarak ajansa anlatılmasıdır.
Başlangıçta firma yetkilileri ajansa brief verir. Yapılmasını istedikleri tanıtımla ilgili ürünün mal veya hizmetin pazardaki durumu, rakip firmaların ve ürünlerin durumu, reklaımın hedef kitlesi, hedef kitlenin ekonomik durumu, görsellerle anlatılır. Neyin hedeflendiği kısaca açıklanır.

2) Televizyon Reklam Senaryosu

Şirketin verdiği brieften sonra ajans, kendi ekibiyle bunu araştırmaya başlar. bu iş ile ilgili değerlendirme yapılır.Prodüksiyon aşamasının en önemli unsurlarından biri senaryo yazımıdır. Öncelikle firma tarafından bu çalışmaya ayrılan bütçeye göre filmin senaryosunun yazılması gerekir. Çünkü 30 saniyelik bir filmin maliyeti ile 50 saniyelik bir filmin maliyetleri farklıdır. Aynı bütçenin içerisinde yayın maliyetlerinin yanında, yapım maliyetleride göz önüne alınmalıdır.

Çok kısa sürede, mesajını çok iyi anlatan, karmaşa yaratmayan bir senaryo hazırlanmalıdır. Verilen mesaj dikkat çekmeli, akılda kalmalıdır. Bununla birlikte, senaryo firmanın kurumsal kimliğine de uygun olmalı ve hedef kitleyi de yakalamalıdır.

3) Prodüksiyon (Yapım) aşaması

Bir sonraki aşama ise prodüksiyon aşamasıdır. Prodüksiyon, pazarlanacak filmi yapılacak ürünün tanıtımının oluşturulmasındaki bütün aşamalardır. Kısacası filmin ön hazırlıkları tamamlandıktan sonra film yapım aşamasına gelinir. Oyuncu seçimleri, mekan, kostümler ile ilgili çalışmalar bu aşamada yapılır.

Televizyon reklamı nasıl yapılır?

4) Yönetmen seçimi:

Senaryo yazıldıktan sonra film yapım şirketlerinden teklif alınır. Her yapım şirketi, ajansa bir veya birkaç yönetmeni tavsiye eder. Her yönetmenin l sunumu izlenir, beğenilen yönetmenle fiyat konusu konuşulur. Şayet anlaşma yapılırsa, yapım için diğer çalışmalara geçilir.
Bu noktadan sonra bir sürü hazırlık yapılması gerekir. Oyuncu seçenekleri üzerinde durulur,.

Sonra televizyon reklamı verecek olan firma ile yapım öncesi bir toplantı yapılır, ön hazırlıklar gözden geçirilir ve film çekimine başlanır.

5)Yayınlama

Çekimler bittikten sonra, filmin yayın aşamasına gelir. Yayın bölümü ise çok ayrıntılı bir konudur. Film yayınlanmadan önce, medya planının yapılmalıdır. Bazı ajanslar medya planlamasını da yapmaktadır veya sadece medya planlama ajansları da mevcuttur.

6) Televizyon filminin Değerlendirmesi

En son aşama ise değerlendirme safhasıdır. Belirlenen sürede, televizyon kanallarında film yayınlandıktan sonra sonuçlar değerlendirilir. Müşteri hedeflerine ulaşmışsa yapılan iş başarılı demektir. Tanıtımın akılda kalma oranı, marka bilinirliği oranının yükselmesi, tüketicinin uzun vadede ürünü sevmesi, tanıtımı yapılan ürünü kullanmaya başlaması başarılı olduğunun göstergeleridir.

Bir önceki yazımız olan Bir yerin reklamı nasıl yapılır? başlıklı makalemizde Bir yerin reklamı, Bir yerin reklamı nasıl yapılır? ve Nasıl bir yerin reklamı yapılır? hakkında bilgiler verilmektedir.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir