Açık reklam ne demek?
Bu açıdan reklamlar açık, gizli ve infomersiyal (infomercial) reklamlar olmak üzere üç şekilde sınıflandırılabilir.
Açık reklam: tamamen bedeli ödenerek, ajans, müşteri ve medya arasında karşılıklı anlaşmalarla yürütülen ve paralı reklam olduğu açıkça belli olan reklamlardır.
Gizli reklam: asıl reklamı yapılan ürün ve hizmetin reklamının, ilişkisiz bir konu içinde dolaylı olarak yapılmasıdır.
İnfomersiyal (özel tanıtıcı) reklam: bu reklamlarda müşteri tarafından eğitim, sanat, spor, kültür, turizm ve benzeri alanlarda hazırlanan uzun programlar olup, başında veya sonunda firma ürününde tanıtıcı duyurulara yer verilir. Bilgi ve eğlence ile ürün promosyonlarını birleştiren 30–60 dk.’lık televizyon reklamlarıdır. Gizli reklam değildir.
Bir önceki yazımız olan Reklamın çeşitleri nelerdir? başlıklı makalemizde Reklam gerekli midir?, Reklam Nelerden Oluşur? ve Reklamın çeşitleri nelerdir? hakkında bilgiler verilmektedir.