Categories
Genel

Hatırlatıcı reklam ne demek?

İnsanları belli bir yere yönlendirmek, dikkatlerini bir ürüne ya da hizmete çekmek, bu ürün ve hizmetler hakkında bilgi vermek, görüş ya da tutumlarını değiştirmeye çalışmak veya benimsetmeye çalışmak amacıyla oluşturulan duyurular reklam nedir sorusuna verilebilecek en iyi cevaptır. Reklamlar iletişim araçlarından yer veya süre satın alarak sergilenebilir veya gazete, dergi vb yollarla dağıtılabilir. Reklamlarda kurumların veya kişilerin kimlikleri açıktır ve reklam için ödenmesi gereken belli bir ücret vardır.

Pazarlamanın bileşenleri olan ürün, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtımdır. Reklam da bu bileşenlerden olan tutundurmanın içerisinde yer alır. Philip Kotler’in satışa dayalı olan ürün – fiyat – yer – tanıtım anlayışı günümüzde müşteri odaklı anlayışla yer değiştirmiştir. Müşteri odaklı anlayışta müşteri için değer – müşteri maliyet – kolaylık – iletişim yer alır.

Pazarlama sektöründen en geniş yere sahip olan ağ reklam ağıdır. Üreticiden tüketiciye kadar geçen sürede oldukça önemli bir rol oynar. Ürün veya hizmetin tanıtılmasında ve kullandırılmasında etkilidir fakat sadece ürün veya hizmet odaklı reklamlar yapılmaz. Bir markanın bilinirliğini arttırmak, markaya değer sağlamak, imaj ve itibar oluşturmak için de reklamlar kullanılabilir. İyi bir reklamın olmazsa olmazları şunlardır;
-Özgün olmalıdır.
-İlgi çekmelidir.
-İnsanları şaşırtabilmelidir.
-Yaratıcı olmalıdır.
-Ticari bir amacı olmalıdır.

Bir önceki yazımız olan Reklam yayına girmeden yapılan araştırmaya ne denir? başlıklı makalemizde Reklam Araştırması, Reklam ARştırması Nedir. ve Reklam yayına girmeden yapılan araştırmaya ne denir? hakkında bilgiler verilmektedir.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir