Reklam yayına girmeden yapılan araştırmaya ne denir?
Reklam araştırması yada reklam araştırmaları bir mal veya hizmetin sürüleceği piyasası ve bu mal veya hizmetin alıcısı olacakların tanınması verilmek istenen mesajların hedef kitlede nasıl algılandığı, ilgi gösterip göstermediği, etki yaratıp yaratmadığı vb. konuları tespit etmek için yapılan araştırmalardır.
Post-test ve pre-testt araştırmaları ile reklamın derecede etkin ve başarılı olduğu, reklam yayınlandıktan sonra veya yayınladığı süre boyunca öngörülen başarıyı yakalayıp yakalamadığı, reklam içeriği ve materyallerinin başarısı, hedef kitle reaksiyonları tespit edilir. Rakip reklamlar, ekonomik ortam, marka tercihleri gibi birçok faktörün etkisi de post-test araştırmalarında ölçülür.
Post Test Araştırması, Pre Test Araştırması, Reklam Araştırması
Getirileri
Yayın sonrası reklamın ne derece öngörülen hedeflere ulaştığı tespit edilir,
Reklamın marka imajı ve konumu üzerindeki etkisi ölçülür,
Gerekiyorsa reklam filmleri, hedef kitlenin beğenisi ve istekleri doğrultusunda revize edilebilir,
Yine gerekiyorsa reklamın medya planını revize etmeyi sağlayacak veriler elde edilir,
Reklam için harcanan emek ve bütçenin ne derece geri döndüğünün yaklaşık olarak görülmesini sağlanır.
Pre-test araştırması getirileri;
Yayın öncesi reklam kavram ya da materyalleri optimize edilir,
Reklam ile elde edilecek yaklaşık beğeni, ikna olma, farklılık vb. oranlar öngörülebilir,
Reklamların satın alma eğilimini ne derece değiştirme gücü olacağı yaklaşık olarak öngörülebilir,
Reklam filmleri hedef kitlenin beğenisi ve istekleri doğrultusunda revize edilebilir,
Reklamlar henüz yayına girmeden optimize edilerek bütçeyi en efektif şekilde kullanma imkânı sağlanır,
Reklam medya planı konusunda daha isabetli kararlar alınır,
Reklamın marka imajı ve konumu üzerindeki etkisi hakkında öngörü kazanılır.
Bir önceki yazımız olan İkna edici reklam ne demek? başlıklı makalemizde İkna edici reklam ne demek?, Reklam nedir işlevi ve etkileri nelerdir? ve Reklam tüketicileri nasıl ikna eder? hakkında bilgiler verilmektedir.