Categories
Genel

Reklamcılık bölümü mezunları ne iş yapar?

Reklamcılık bölümü mezunları öncelikle reklam şirketlerinde metin yazarı, yapımcı, müşteri temsilcisi, araştırmacı, stratejik planlamacı, danışman veya iletişim yönetmeni olarak çalışabilirler.

Ayrıca ilgili eğitimi aldıkları için Reklamcılık bölümü mezunları, halkla ilişkiler şirketlerinde de çalışabilirler.

Matbaalar, medya kuruluşları, ürün ve hizmet firmaları reklam bölümü mezunları için temel iş kaynaklarıdır.

Her ne kadar özel sektör reklamcılık bölümü mezunlarının öncelikli tercihi olsa da kamu sektörü de cazip fırsatlar barındırmaktadır. Kamuya ait kurum ve kuruluşlarda halkla ilişkiler, tanıtım ve reklam bölümlerinde çalışmak mümkündür.

Reklamcılık Bölümü Mezunu İş Olanakları Nelerdir?
Reklamcılık kariyerleri bir zamanlar matbaa, televizyon ve radyo ile sınırlıyken, teknolojideki hızlı gelişmeler çevrimiçi medya için de fırsatları genişletti. Rekabetçi reklamcılık alanına nasıl başlayacağınızı öğrenmek için, çeşitli derecelerden mevcut çeşitli reklamcılık kariyerlerine kadar bakmanız gerekir. Reklam endüstrisi, reklam veren şirketlerden, reklamları oluşturan ajanslardan, reklamları taşıyan medyaya kadar geniş bir alana sahiptir. Reklamcılık mezunları kendilerine bu alanlarda;

İçerik Editörü,
Görsel Üretici,
Marka Yönetici,
Pazar Araştırmacısı,
Metin Yazarı

Dijital Reklam Yöneticisi
gibi rollerde çalışma fırsatı bulabilir.

Bir önceki yazımız olan Reklam Nelerden Oluşur? başlıklı makalemizde Açık reklam ne demek?, Reklam Nelerden Oluşur? ve Reklam yapmak neden önemli? hakkında bilgiler verilmektedir.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir