Reklamın tüketici üzerindeki etkileri nelerdir?
Reklamın tüketici üzerindeki etkileri nelerdir? insanlar ihtiyaç duydukları ürünleri reklamlar aracılığıyla aldıkları gibi ihtiyaçları olmayan ürünleri de alma arzusu duymaktadırlar. Bu nedenle pek çok uzman reklamların belli bir denetim çerçevesi içinde yapılmasını önerirler. Reklamlar insanlar üzerinde bir uyarıcı niteliğindedir. Reklam, insanların estetik, güzellik arzularını harekete geçirerek reklamı yapılan ürünlere sahip olunduğunda insanların daha mutlu olacağını vurgular. Reklamlar insan psikolojisi üzerinde etkilere sahiptir. İyi yönlendirme yapılabileceği gibi kötü yönlendirme de yapılabilmektedir. İnsanların gereksinim duymadıkları ürünlere ihtiyaçları varmış gibi gösterilerek kişilerin bu ürünleri satın alması sağlanır.
Reklamlar aracılığıyla talep arttırılarak üretimin yükselmesi sağlanır. Üretimin arttırılmasıyla toplumdaki refah yükselir. Yanı sıra reklamlar sayesinde firmalar arasında rekabet ortanı oluşur. Piyasa canlanır, ürün çeşitliliği artar, kalite yükselmeye başlar. Tüketici çeşitli ürünler arasında seçme şansına kavuşur.
Reklamların amacı ürünün tüketicinin kafasında yerleşmesi ve satışlarının yükselmesidir. Reklam bir ürün veya hizmetin nerenden ve nasıl elde edileceği hakkında, kullanımı konusunda, bilgiler veren, halkı aydınlatan bir araçtır. Üretici firmaların pazarda kendini göstermesini ve yer edinmesini sağlayan bir destektir.
Bir önceki yazımız olan Reklamın genel özellikleri nelerdir? başlıklı makalemizde genel özellikleri Reklamın nelerdir?, Reklam gerekli midir? ve Reklamın çeşitleri nelerdir? hakkında bilgiler verilmektedir.