İkna edici reklam ne demek?
Categories
Genel

İkna edici reklam ne demek? İkna edici reklamcılık, genel olarak reklamcılık stratejisinde, tüketicileri genellikle duygularına ve genel duyarlılıklarına hitap ederek belirli ürün veya hizmetleri satın almaya teşvik eden bir bileşendir. Bu belirli reklamcılık stratejisi, temel olarak müşteriye ürünün doğası ve işlevi hakkında katı veriler sağlayan bilgilendirici reklamcılıktan farklıdır. İkna edici reklamlarla, tüketici varsayımının zaten ürünün […]

Reklamın ikna etme amaçları nelerdir?
Categories
Genel

Reklamın ikna etme amaçları nelerdir? Reklam bir ürün yada hizmetin satışlarının çoğalması ve geniş kitleler tarafınca duyulması için tasarlanan pazarlama faaliyetlerinin tamamıdır. Hem de, ürün ve hizmetlerin nerede, ne fiyata, iyi mi, alınacağı ve iyi mi kullanılacağı hakkında tüketiciye data veren, ayrıca ürün ve hizmetler içinde seçme hakkını gösteren, yönlendiren tanıtım biçimidir. Daha fazla kişi […]

Tanıklı reklam ne demek?
Categories
Genel

Tanıklı reklam ne demek? reklamların dürüst ve doğru, ticari reklamlarda yer alan iddiaların doğruluğunun ispatlanabilir olmaları esastır. Uygulamada, reklamların yanıltıcı olup olmadığının ve reklamların doğruluğunun tespiti en sık karşılaşılan ve yanıtlaması en güç sorulardan birisidir. Zira Türk Hukuk sisteminde yanıltıcı reklam yasak olmasına rağmen yanıltıcı reklamın ne olduğuna ilişkin bir tanım yapılmamıştır. Genel olarak yanlış […]

Reklam tüketicileri nasıl ikna eder?
Categories
Genel

Reklam tüketicileri nasıl ikna eder? Reklam tasarımları, günümüzde, tüketicilerin etkilenmesi için, pek çok değişkeni kullanmaktadır. Değişken derken; mizah, ünlü kişilerin kullanılması, şaşırtıcı olaylar, eğlence, yüksek yaşam standartları, rahatlık, huzur, ileri teknoloji ve buna benzerleri kastedilmektedir. Bütün bunlar, tüketiciyi, markaların üretmiş olduğu, yeni veya zaten pazarlarda satılan ürün ve hizmetleri satın almaya ikna etmeye yöneliktir. Birbirinden […]

Reklamların olumsuz etkileri nelerdir?
Categories
Genel

Reklamların olumsuz etkileri nelerdir? Reklamlarda özellikle kadın ve çocuklara yönelik etkiler daha fazladır. Reklamlardan en çok etkilenen tabiî ki çocuklardır. Reklamlarda toplumsal durumlara göre bir dil ve içerik ele alınır. Evin ihtiyaçlarını ev kadınları belirlediği için ev hanımlarını hedefleyen reklamlar daha fazladır. Çocukların ise özenme ve istekleri hedef alınır. Reklam aslında bir araçtır. Ürünler bu […]

Reklam nedir işlevi ve etkileri nelerdir?
Categories
Genel

Reklam nedir işlevi ve etkileri nelerdir? Reklam; insanları bir ürün veya hizmetten gönüllü olarak faydalanmaya teşvik etmek, dikkatlerini ürüne, hizmete, markaya çekmek amacıyla yapılan yazılı, görsel ve işitsel çalışmaların bütünüdür. Reklam tasarımları, günümüzde, tüketicilerin etkilenmesi için, pek çok değişkeni kullanmaktadır. Değişken derken; mizah, ünlü kişilerin kullanılması, şaşırtıcı olaylar, eğlence, yüksek yaşam standartları, rahatlık, huzur, ileri […]

Reklamlar davranışlarımızı etkiler mi?
Categories
Genel

Reklamlar davranışlarımızı etkiler mi? Her reklam ulaşılmak istenen hedef kitleye bir mesaj iletmek için yapılır. Reklam çalışmaları, tüketicinin taleplerine direkt etki sağlar. Tüketicilerin büyük bir bölümü; reklamı olmayan ürün yerine, reklamı olan ürünü tercih eder. Reklamın senaryosu, doğru hedef kitleye ulaşması ve duyulabilir olması reklamın başarısı ile doğru orantılıdır. İyi yazılmış bir senaryo ile birlikte […]

Reklamın tüketici üzerindeki etkileri nelerdir?
Categories
Genel

Reklamın tüketici üzerindeki etkileri nelerdir? Reklamın tüketici üzerindeki etkileri nelerdir? insanlar ihtiyaç duydukları ürünleri reklamlar aracılığıyla aldıkları gibi ihtiyaçları olmayan ürünleri de alma arzusu duymaktadırlar. Bu nedenle pek çok uzman reklamların belli bir denetim çerçevesi içinde yapılmasını önerirler. Reklamlar insanlar üzerinde bir uyarıcı niteliğindedir. Reklam, insanların estetik, güzellik arzularını harekete geçirerek reklamı yapılan ürünlere sahip […]

Reklamın genel özellikleri nelerdir?
Categories
Genel

Reklamın genel özellikleri nelerdir? Reklam, pazarlamanın dört bileşeninden biri olan tutundurmanın içinde yer alır. Pazarlamanın diğer bileşenleri ürün, fiyatlandırma ve dağıtımdır. Günümüzde Philip Kotler sayesinde Satışa dayalı anlayışı (ürün-fiyat-yer-tanıtım), Kotler’in müşteriye odaklı anlayışı, 4C’ye (müşteri için değeri-müşteriye maliyeti-kolaylık-iletişim) kaymıştır. Reklam, pazarlama ağı içinde belki de en geniş yere sahiptir. Ürünün doğumundan pazara sürülmesine kadar olan […]

Reklamın etkileri nelerdir?
Categories
Genel

Reklamın etkileri nelerdir? Reklam: Belirlenen hedef kitleye ürün veya hizmet hakkında bilgilendirmek ve bu ürün veya hizmetin satın alınmasını sağlamak amacıyla tanımlanan organizasyonlar tarafından kitle iletişim araçları ve çeşitli mecraların kullanılmasıyla olan bir iletişim türüdür. Reklamlar hayatımızın her alanında görülmektedir. Reklam yoluyla insanların isteklerine ve ihtiyaçlarına gönderme yapılarak ürünleri almaları ve kullanmaları amaçlanmaktadır. İnsanlar ihtiyaç […]