Reklamın etkileri nelerdir?
Reklam: Belirlenen hedef kitleye ürün veya hizmet hakkında bilgilendirmek ve bu ürün veya hizmetin satın alınmasını sağlamak amacıyla tanımlanan organizasyonlar tarafından kitle iletişim araçları ve çeşitli mecraların kullanılmasıyla olan bir iletişim türüdür.
Reklamlar hayatımızın her alanında görülmektedir. Reklam yoluyla insanların isteklerine ve ihtiyaçlarına gönderme yapılarak ürünleri almaları ve kullanmaları amaçlanmaktadır. İnsanlar ihtiyaç duydukları ürünleri reklam yoluyla aldıkları gibi ihtiyaçları olmayan ürünleri de alma isteği duymaktadırlar. Reklamların insanlar üzerinde bir uyarıcı özelliğinde olduğunu hiç düşündünüz mü?
Reklamlar insan psikolojisi üzerinde büyük etkilere sahiptir. İyi yönlendirme yapılabileceği gibi kötü yönlendirme de yapılabilmektedir. İnsanların ihtiyaç duymadıkları ürünlere ihtiyaçları varmış gibi gösterilerek kişilerin bu ürünleri satın alması amaçlanır.
Reklamların Esas Amacı Nedir?
Mal veya hizmetin tüketimini arttırmaktır. Bundan başka reklamlar toplumların hayat tarzını da etkilemektedir. Sosyal ve teknolojik alanda toplumu eğiterek belli bir hedefe ulaşmasını sağlayan reklamlar toplumsal değişim sürecini hızlandırır. Toplumsal alışkanlıkları etkiler ve aile yapısı üzerinde etkilere dikkat çeker. Reklam toplumu yönlendirir ve bilgilendirir.
Reklamların amacı ürünün kullanıcının kafasında yerleşmesi ve satışlarının artmasıdır. Reklam bir ürün veya hizmetin nereden ve nasıl elde edileceği hakkında, kullanımı konusunda, içeriğiyle ilgili bilgiler veren bir araçtır. Üretici firmaların pazarda kendini göstermesini ve orada yer edinmesini amaçlayan bir destektir.
Bir önceki yazımız olan Reklam işletmeler ve tüketiciler için neden önemli? başlıklı makalemizde İşletmeler için Reklam, işletmeler ve tüketiciler için Reklam ve Reklam işletmeler ve tüketiciler için neden önemli? hakkında bilgiler verilmektedir.